donderdag, maart 22, 2007

Malve mystificatie

Dat wordt nog interessant. Uit een bijdrage van Hans Werkman aan het Nederlands dagblad (16 maart 2007) zou je kunnen afleiden dat Salverda en Harskamp in zake Kunst-Gossaert een beetje lijden aan tunnelvisie. Werkman op zijn beurt heeft ook niet echt een varifocus, denk ik. Naar het zich laat aanzien komt Salverda zijn (en Harskamps) vondst alsnog toelichten in Utrecht op 3 april om 16.00 uur. Als ik het zeker weet, schrijf ik dat nog.

Enne... ons motortje is nogal gemailtraiteerd door de vorige eigenaar. Er zit al een nieuwe impellor in (in het midden van mijn leven leerde ik weer een nieuw woordje, en verbaasde mij erover dat een propellor propeller heet, woordenboeksgewijs), er is niks mis met de bougies, de carburateur is bijgesteld, en meer van dat fraais (dank aan BML), zodat de kans groot is dat de zuiger de afgelopen tijd wat eigengereid door de cylinder is gaan dolen, in plaats van gesmeerd en geleid op en neer te pompen. Iets te veel dimensies, dus. Visioenen van krullend metaal en dampende motorblokjes, halfverbrande benzine, geen proviand aan boord, radiocontactgestoord vertoeven op een meer, of halfweg de oversteek des Amsterdam-Rijn-Kanaals freischwebend rond te doleren...

Weinig Johannes de Heer, om kort te gaan.

Geen opmerkingen: