woensdag, maart 07, 2007

Nog één keertje...

... maar niet omdat het me de (ere- of schimp-)titel 'beroepsnuiler' oplevert (zie hier de tekst van de incriminerende amateur-nuiler). Van Dale noch WNT kent het woord; Google leverde alleen een hit op een forum van de supportersvereniging van NEC, zonder uitleg. En ik houd niet van voetbal (en ook niet van hockey).

Vanavond m'n eerste shortlistrapport geschreven voor De Gouden Doerian 2007, de strengste leesclub van Nederland, en toch nog verder van m'n geloof gevallen: wat een slechte boeken worden er in de markt gezet.

Maar: er zijn ook heel goede. Neem De literaire kring van Marjolijn Februari, die eind maart in de leessclub Transitie wordt besproken. Mijn oordeel is positief, maar voorlopig, want ik heb pas 100 bladzijden gelezen. Maar daarvan viel dan ook iedere in de smaak. Klasse!

1 opmerking:

Jona Lendering zei

Volgens mij is "nuiler" Oost-Gelders; ik werd eraan herinnerd in een Arnhemse context.